info@basisschool-hofkouter.be

de lagere school.

1ste leerjaar:
de 6 jarige leerlingen zijn terug te vinden in het gebouw centraal op het domein. Hier oefenen zij lezen, schrijven en rekenen onder begeleiding van 2 of meer leerkrachten. Dit noemen wij co-teaching. De instructielessen worden gegeven aan kleine groepen kinderen terwijl de co-teacher met de rest van de groep het aangeleerde inoefent.

2de leerjaar en 3de leerjaar:
deze leerlingen zijn terug te vinden op de eerste verdieping van het gebouw achteraan op het domein. Hoewel elke klas een eigen klasleerkracht en instructieruimte ter beschikking heeft delen deze leerlingen ook een grote klasvloer waar zij individueel en zelfstandig aan het werk kunnen. Ook hier hebben we meerdere leerkrachten ter beschikking voor de begeleiding.

4de, 5de en 6de leerjaar:
genieten van het mooiste uitzicht over de gemeente. Zij zitten immers op de hoogste verdieping in het gebouw achteraan op het domein. Hier zijn de leerlingen geoefend in zelfstandig- en zelfgestuurd werken. Na een instructieles door de klasleerkracht kunnen zij individueel aan de slag. Waar nodig maken zij gebruik van digitale technologieën. Kinderen die toch nog nood hebben aan extra ondersteuning of begeleiding kunnen ook hier rekenen op een extra paar handen.

translate