het schoolteam.

Basisschool Hofkouter heeft een team van enthousiaste leerkrachten die steeds het beste in leerlingen naar boven halen.

zorg en clb.

Het Centrum voor Leerlingenbegeleiding van het GO! Oudenaarde-Geraardsbergen werkt samen met onze school.

de leerlingenraad.

Onze leerlingen kiezen jaarlijks een nieuwe leerlingenraad. Vanaf het 2de leerjaar is een vertegenwoordiging van 2 leerlingen per klas voorzien. De leden van de leerlingenraad zijn een aanspreekpunt voor leerlingen en personeelsleden. Zij brengen ideeën aan uit de klas, geven hun bevindingen i.v.m. lesmethodes, adviseren bij allerlei festiviteiten, het gebruik en inrichting van de speelplaats, ....

de ouderraad.

VZW Vrienden van Basisschool Hofkouter is een organisatie van ouders, vrienden en externe sympathisanten van de school. Ze bestaat uit een groep enthousiaste mensen die de school een warm hart toedragen, die zich volledig belangeloos willen inzetten ten voordele van de school en de leerlingen. Onze Vriendenkring stelt zich tot doel, buiten politieke, religieuze en filosofische strekkingen om: *Het contact en de vriendschap tussen alle sympathisanten van het Gemeenschapsonderwijs te Sint-Lievens-Houtem tot stand te brengen en te bevorderen. *Door het inrichten van allerhande activiteiten, in samenwerking met de school, ervoor te zorgen dat er bijkomende middelen voorhanden zijn, die integraal geïnvesteerd worden in de school ten bate van de leerlingen. *Ervoor te zorgen dat de goede naam en faam, alsmede de neutraliteit van het Gemeenschapsonderwijs in het algemeen en van de school in het bijzonder, gevrijwaard blijven. *Door het inrichten van activiteiten de band tussen ouders, leerlingen, oud-leerlingen onderling en met de school te verstevigen en te behouden.

scholengroep 20.

Scholengroep 20 Zuid-Oost-Vlaanderen is het schoolbestuur van de 15 GO!-scholen in een regio die zich uitstrekt van Geraardsbergen tot Zottegem, over Brakel, Herzele, Zwalm, Zandbergen en Sint-Lievens-Houtem. Onze scholengroep organiseert samen met 25 andere scholengroepen het Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en behoort tot het GO!. De scholengroep wordt geleid door de algemeen directeur Isabelle Truyen en beheerd door de Raad van Bestuur. Onze scholengroep telt een 800-tal personeelsleden en 6200 leerlingen.​

leerlingenraad.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.