werking eerste graad.

In de eerste graad bevindt zich vooraan in de klas een kring waar het onthaalmoment plaatsvindt en de leerkracht de instructie geeft. Nadien gaan de leerlingen zelfstandig aan de slag en begeleidt de leerkracht waar nodig. De dagplanning is vooraan in de klas zichtbaar voor alle leerlingen. Ook in de lagere klassen krijgen de leerlingen vanaf het eerste leerjaar Franse initiatie.

werking tweede graad.

In de tweede graad zullen we in de toekomst werken met een dagplanning en vanaf het vierde leerjaar met een weekplanning. We begeleiden onze leerlingen in de zelfstandige verwerking van de leerstof nadat ze in verschillende groepjes instructie kregen. Vanaf het vierde leerjaar krijgt Frans een vaste stek op de weekplanning. De leerlingen beschikken elk over een eigen chromebook (bruikleen van de school).

werking derde graad.

In de derde graad zitten de leerlingen van L5 en L6 samen in de teamteaching klas. Zij worden begeleid door 2 leerkrachten.. Door het creëren van een krachtige leeromgeving kan er kwaliteitsvol onderwijs aangeboden worden aan alle leerlingen doordat er gemakkelijker kan ingespeeld worden op de individuele noden van de kinderen. De leerkrachten kunnen hun eigen talenten en kennis optimaal benutten en ze kunnen samen voorbereiden, uitvoeren en reflecteren. Het klaslokaal bestaat uit een instructieruimte, een stille werkruimte en een ruimte die de mogelijkheid biedt om samen te werken met verschillende zitmogelijkheden (krukjes, hoge tafels, zetels, rechtopstaand, …). De leerlingen hebben geen vaste bank noch een eigen zitplaats, wel een kastje waarin hun mobiele lessenaar zit.

Er wordt gewerkt met weekplanningen en verbetersleutels, iedere leerling beschikt over zijn eigen chromebook. Er wordt veel aandacht besteed aan het zelfgestuurd leren (leerlinggestuurd i.p.v. leerkrachtgestuurd) wat niet betekent dat ze voortdurend zelfstandig aan het werk moeten.